Otomotiv
 

Ön farlar için lazer ışık

Otomobil aydınlatmasında en son trend

Lazer ışık BMW i8

Lazer ışık, otomobil aydınlatmasında önemli bir yeniliktir. Ayrıca halojen, zenon ve LED ön far teknolojilerinden bu yana gerçekleştirilen en önemli atılımdır. Bu aydınlatma trendi, ön farların tasarımı ve performansında yeni ufukların kapısını ardına kadar açıyor.

Gelecekte ön farlar, lazer ışıkla çok daha küçük ve verimli şekilde tasarlanabilir.

Özellikle lazer diyotlar küçük boyutları nedeniyle etkileyicidir: Bir lazer diyot, bir milimetreden birkaç bin kat küçük boyutta neredeyse nokta biçimde bir ışık akısı üretir.

Parlaklık, bugün bile bir LED'den dört kat daha fazladır. Bu sayede gelecekte, ışık şiddetinden ödün vermeden, ön farlar çok daha küçük boyutlarda üretilebilecektir.

Sürücülere yönelik temel faydalardan biri de, bu tür ön farların mevcut far teknolojilerinin tümünden daha uzun bir aydınlatma menziline sahip olmasıdır. Bu sayede, sürücü daha iyi görüşe sahip olur ve yol trafik güvenliği artar.

Lazer Işıkla ilgili Sorular ve Cevaplar

BMW i8, Audi R8 LMX ve yeni BMW 7 Serisi: Lazer uzun huzmeli ilk seri üretim araçlar

BMW i8 ve Audi R8 LMX, lazer ön farlı ilk seri üretim araçlar olarak hemen hemen aynı zamanda piyasaya sürüldü. Bunu 2015'te yeni BMW 7 Serisi izledi. OSRAM, sistem ortağı olarak bu süreçte önemli bir pay sahibi oldu: Lazer uzun huzme, OSRAM Specialty Lighting tarafından yapılan geliştirmelere dayanır. Bu lazer teknolojisinin bir sonucu olarak bu araçların uzun huzmesi 600 metreye kadar çıkar. Bu, mevcut standart LED ön farlardan iki kat daha uzun mesafe demektir.

Video: OSRAM Herbrechtingen: Yenilikçi otomobil aydınlatması çözümlerinin üretimi