Otomotiv
 

Otomobil Ürünleri Hakkında SSS

LED iç aydınlatma: LEDambient

Uzaktan kumanda birimi ilk kullanımda neden çalışmıyor?

Uzaktan kumanda ilk kez kullanmadan önce modüllere göre ayarlanmalıdır. Bunun için uzaktan kumandadaki tüm 3 düğmeye aynı anda basın. Modüller daha sonra yanık sönecek ve ayarın başarıyla yapıldığını onaylayacaktır.

İlk önce kapak folyosunun uzaktan kumandadan çıkarılması gerektiğine lütfen dikkat edin. Çıkardıktan sonra, uzaktan kumandanın komutlara yanıt verebilmesi yaklaşık 10 saniye sürer.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin: automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22* (Pazartesi - Cuma 09.00 ile 18.00 (CET). İngilizce ve Almanca dillerinde hizmet verir).

*İlave telefon ücreti uygulanabilir.

Birden fazla LEDambient setini birleştirip bunları tek bir uzaktan kumandayla yönetebilir miyim?

Sınırsız sayıda ışığı bir araya getirebilir ve bunları tek bir uzaktan kumandayla yönetebilirsiniz. Bunun için yeni ışık eklerken başlangıçtaki ayarı tekrarlamanız gerekir.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin: automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22* (Pazartesi - Cuma 09.00 ile 18.00 (CET). İngilizce ve Almanca dillerinde hizmet verir).

*İlave telefon ücreti uygulanabilir.

Işık modülleri kısa süre sonra kapanıyor veya hiç açılmıyor mu?

Entegre pilin teslimat sırasındaki şarj durumu en düşük seviyede olur. Tüm modülleri ilk defa kullanmadan önce lütfen tam olarak şarj edin. Modüller şarj olmaya başladığında üç kez yanıp sönecektir.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin: automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22* (Pazartesi - Cuma 09.00 ile 18.00 (CET). İngilizce ve Almanca dillerinde hizmet verir).

*İlave telefon ücreti uygulanabilir.

LED Retrofit farları

LED retrofit farlar için olası uygulamalar nelerdir?

İç:

  • Tavan lambası
  • Okuma lambası
  • Panel lambası
  • Torpido lambası
  • Ayak bölümü lambası
  • Gövde lambası

Dış (sadece arazi):

  • Plaka lambası
  • Pozisyon Lambası
  • Geri lambası
  • Kapı eşiği lambası
  • Sinyal

Dış uygulamalara neden sadece arazide izin verilir?

Şimdiye kadar dış uygulamalar için konvansiyonel ışık ampullerini LED lambalar ile değiştirmek yasal değildi. Tek istisnalar üretici tarafından LED'ler ile fabrika teslim ekipmanlar veya lamba ünitesinin komple değiştirilmesidir - bu da ciddi bir çalışma demektir.

Ürünlerde, dış uygulamalar için gereken ECE sertifikasyonu bulunmaz. Bir otomobilde dış uygulamalar için kullanılan ve ECE sertifikasyonu olmayan ürünler, çalışma lisansının ve sigorta kapsamının sona ermesine neden olur.

OSRAM, aydınlatma sektörünün diğer üyeleriyle birlikte bu ECE yönetmeliğinin en son teknolojilere adapte edilmesi için çalışmalar yürütmektedir.

Gösterge bilgisayarı, çalışıyor olmasına rağmen bozulmuş bir lamba hakkında hata mesajı mı gösteriyor?

Bazı otomobillerde ışık kaynakları için "kesinti tespit sistemi" bulunur. Bu sistem, ışıkların işleyişini elektrik darbeleriyle kontrol eder. LED'lerin akım tüketimi konvansiyonel lambalara göre daha düşük olduğundan dolayı, kesinti tespit sistemi bunları "kusur" olarak raporlayabilir.

Aracınızda bu hatayı tespit ederseniz OSRAM LEDriving Canbus Kumanda Birimini kullanmanızı öneririz.

LED retrofit lambayı nasıl monte edebilirim?

Tüm OSRAM LED retrofit lambaların duyları IEC standartlarına uygundur. Dolayısıyla eski lambayı LED retrofit lambayla değiştirmeniz yeterlidir. LED retrofit lambaların sadece araç içi uygulamalarda kullanılabileceğine lütfen dikkat edin. Dış uygulamalarda ise sadece arazi şartlarında kullanılabilir.

LEDriving FOG sis lambaları

Otomobilimin modeli kullanım alanlarında bulunmuyor.

LEDriving FOG kullanım alanları sadece yerleşik "tak ve çalıştır" seçeneği bulunan otomobil modellerini içerir. Listede olmayan otomobil modellerinde montaj, genellikle bağlantı ve kablo donanımında ayarlamalar yaparak mümkün olabilir. Diğer otomobil modelleri için ekstra bir adaptör kiti yakında kullanıma sunulacaktır.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving FOG'u Avrupa'daki kara yollarında kullanmak yasal mıdır?

LEDriving FOG'un ECE R87'ye göre gündüz farları olarak ve ECE R19'a göre ise sis lambaları olarak kullanımı onaylanmıştır. Dolayısıyla Avrupa'da gündüz farları ve sis lambaları olarak monte etmek ve kullanmak yasaldır.

Avrupa için lambaları ECE R48'e göre monte etmek ve kullanmak yasayla belirlenmiş ve zorunlu hale getirilmiştir. ECE R48 uyarınca montaj ve bağlantı, ekteki çalışma kılavuzunda açıklanmıştır.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving FOG, viraj lambası bulunan araçlar için uygun mudur?

Aracınızın kumanda biriminde viraj lambası fonksiyonunun devre dışı olduğunu lütfen kontrol edin. Paralel kullanım şu anda mümkün değildir.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

Montajdan sonra araca monteli elektronik aksamdan hata mesajları mı bekleniyor?

Halojen sis lambaları gibi lambalara kıyasla LEDriving FOG'un ciddi oranda düşük elektrik tüketimi, bazı durumlarda araca yerleşik elektronik aksamda hata mesajlarına neden olabilir ("ampuller arızalı"). Çözüm olarak ekstra bir güç rezistörünün monte edilmesini öneriyoruz. Çoğu durumda arıza tespiti, bir uzman tarafından devre dışı bırakılabilir.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving FOG'da pozisyon lambası işlevi var mı?

LEDriving FOG, dimleme işlevini içerir. Bu, kablo 4 (kahverengi) bağlanarak aktif hale getirilebilir. Bu özelliğin ECE sertifikasyonunu içermediğine ve dolayısıyla kara yollarında kullanımına izin verilmediğine lütfen dikkat edin.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

Tehlike lambaları açıldığında LEDriving FOG senkronize olarak yanıp sönmeye başlar.

LEDriving FOG, ekstra bir uyarı ışığı işlevini sunar. Bu, 7 ve 8 numaralı kablolar (yeşil ve gri) çıkarılarak devre dışı bırakılabilir. Bu özelliğin ECE sertifikasyonunu içermediğine ve dolayısıyla kara yollarında kullanımına izin verilmediğine lütfen dikkat edin.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

Yardımcı viraj lambası nedir?

LEDriving FOG, dönüş sinyali kontrolüyle bir asistan/yardımcı viraj lambası işlevi sunar. Bu, 7 ve 8 numaralı kablolar (yeşil ve gri) çıkarılarak devre dışı bırakılabilir. Bu özelliğin ECE sertifikasyonunu içermediğine ve dolayısıyla kara yollarında kullanımına izin verilmediğine lütfen dikkat edin.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving FOG hibrit araçlar veya otomatik dur-kalk sistemi bulunan araçlarda çalışır mı?

LEDriving FOG hibrit araçlarda ve otomatik dur-kalk sistemi bulunan araçlar için uygundur.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving FOG, otomatik lambası bulunan araçlar için uygun mudur?

LEDriving FOG, otomatik lambası bulunan araçlar için uygundur.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG (DRL102) gündüz sürüş lambaları

Gündüz sürüş lambalarını açıp kapamayla ilgili genel sorunlar yaşadığım takdirde ne yapabilirim?

Kelepçe 15/ateşleme bağlantınızın olduğundan emin olun.

Ayrıca kablo donanımının uygun şekilde ve talimatlara göre yapıldığını da teyit edin.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG gündüz sürüş lambalarını Avrupa'daki kara yollarında kullanmak yasal mıdır?

LEDriving LG'nin ECE R87'ye göre gündüz sürüş lambaları olarak ve ECE R7'ye göre ise pozisyon farları olarak kullanımı onaylanmıştır. Dolayısıyla Avrupa'da gündüz sürüş lambaları ve pozisyon lambaları olarak monte etmek ve kullanmak yasaldır.

Avrupa için lambaları ECE R48'e göre monte etmek ve kullanmak yasayla belirlenmiş ve zorunlu hale getirilmiştir. ECE R48 uyarınca montaj ve bağlantı, ekteki çalışma talimatlarında açıklanmıştır.

Ayrıca montaj ve çalışma ile ilgili ülke yönetmeliklerine de uymalısınız (gündüz sürüş lambaları veya ayrıntıların araç belgelerinde kaydedilmesi gibi yönetmelikler).

Gündüz sürüş lambalarını aracıma monte edebilir miyim?

Ürünü çok sayıda otomobilde test ettik ve herhangi bir sorunla karşılaşmadık.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG otomatik aydınlatmalı araçlarda da çalışır mı?

LEDriving LG gündüz sürüş lambaları, spesifik araç modeliyle temel olarak uyumlu olduğu sürece otomatik aydınlatma sistemleri bulunan araçlarda tamamen işlevsel olarak çalışır ("Gündüz farları yerleşim listesine" bakın).

Gündüz sürüş lambalarındaki kumanda birimi, kısa farlara doğrudan kablolama ile açık olup olmadıklarını otomatik olarak tespit eder. Böylece, lamba ışığı "otomatik" olarak ayarlandığında bile gündüz sürüş lambası modu ile navigasyon lambası modu arasında otomatik olarak ileri ve geri geçiş yapar.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG, otomatik dur-kalk sistemi olan araçlarda/hibrit araçlarda da çalışır mı?

Aracın ateşlenmesiyle DRL açıldığından dolayı LEDriving LG, otomatik dur-kalk sistemi bulunan veya hibrit teknolojili araçlarda da çalışır.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG gündüz sürüş lambalarını nasıl monte edebilirim?

  • Kırmızı kablo: Aküdeki artı kutba bağlayın (+).
  • Siyah kablo: Aküdeki eksi kutba bağlayın (-).
  • Turuncu kablo: Aracın 15. kelepçesine/ateşlemesine bağlayın.
  • Yeşil kablo: Pozisyon lambasının artı hattına bağlayın.

Güvenlik notu: Lambaları doğrudan aküye bağlamayın. Aksi halde hasar tehlikesiyle karşılaşabilirsiniz. Lambaları daima kumanda birimine bağlayın.

Size daha fazla bilgi sunan montaj talimatlarına daima uygun hareket edin. Bunları "İndirilebilir Dokümanlar" başlığı altında OSRAM Ürün Kataloğunda bulabilirsiniz.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimimizle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.comçağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

LEDriving LG, pozisyon lambaları olarak nasıl çalışır?

ECE R87'ye göre gündüz sürüş lambaları olarak kullanımına ek olarak ECE R7'ye göre pozisyon farları olarak kullanımı da onaylanmıştır. Dolayısıyla Avrupa'da gündüz sürüş lambaları ve pozisyon lambaları olarak monte etmek ve kullanmak yasaldır.

LEDriving LG, pozisyon lambaları olarak kullanılırken dimli ön farlar açıldığında LED'ler dimlenir ve %50 çıkış gücüyle çalışmaya devam eder.

ECE yönetmeliklerine göre orijinal pozisyon lambalarını dahili modellerle değiştirmeniz gerekir.

Model lambalar, pozisyon lambaları söküldüğünde araçtaki elektronik sistem ekranının hata mesajı üretmesini engelleyen rezistörlerdir.

Daha fazla bilgiyi montaj talimatlarında bulabilirsiniz.

Gündüz lambalar açıkken sürüş

Gündüz sürüş lambası satın almaya değer mi?

OSRAM LED gündüz sürüş lambalarının enerji tüketimi, gün içerisinde konvansiyonel kısa huzmeli fara göre %90 daha azdır. Bu, yüksek enerji tasarruflu LED'ler ve gündüz vakti gereksiz lambaların açılmaması (plaka lambası, arka lamba, pozisyon lambası, gösterge lambası) sayesinde elde edilir.

Ayrıca OSRAM LED gündüz sürüş lambalarının kullanım ömrü çok uzundur (Tc>5000 saat; bir otomobilin kullanım ömrünü geçer) ve kısa huzmeli farı yıpratmaz.

Bu nedenle gündüz sürüş farı satın almak hem güvenliğiniz için hem de uzun vadede tasarruf elde etmek için önemlidir.

Diğer AB ülkeleri gündüz sürüş farları konusuna nasıl yaklaşıyor?

Avrupa Komisyonu gündüz sürüş farlarıyla ilgili tek bir çözümü genellikle destekler ve 2011 itibarıyla tüm yeni otomobillerde DRL'lerin kullanılması gerektiğine karar verdi. O tarihte kadar ülkelerde farklı kurallar mevcuttur.

Aşağıdaki genel değerlendirme, mevcut duruma ilişkin bilgileri içerir (Haziran 2009, kaynak: ADAC - bu bilgilerin doğruluğu ve bütünlüğü ile ilgili sorumluluk kabul edilmez).

Gündüz sürüş lambaları aşağıdaki ülkelerde dört mevsim zorunludur:

  • Bosna-Hersek
  • Çek Cumhuriyeti
  • Danimarka
  • Estonya
  • Finlandiya
  • Macaristan*
  • İzlanda
  • İtalya*
  • Letonya
  • Litvanya
  • Makedonya
  • Karadağ
  • Norveç
  • Polonya
  • Romanya*
  • Rusya*
  • Slovakya
  • Slovenya
  • İsveç

* otoyollarda ve şehir dışında

Gündüz sürüş lambaları aşağıdaki ülkelerde kış mevsiminde ve altı ay boyunca zorunludur:

  • Bulgaristan (1 Kasım'dan 31 Mart'a kadar) )
  • Hırvatistan (Ekim ayının son Pazar gününden Mart ayının son Pazar gününe kadar)

Gündüz sürüş lambaları aşağıdaki ülkelerde sınırlı kullanıma tabidir:

  • Portekiz - sadece Villar Formoso'dan Aveiro'ya kadar IP5'te

Gündüz sürüş lambalarının kullanımı aşağıdaki ülkelerde tavsiye edilir:

  • Fransa
  • Almanya
  • İsviçre

Gündüz sürüş lambalarının kullanımı aşağıdaki ülkelerde yasaktır:

  • Yunanistan (otomatik DRL bulunan araçlar hariç)

Ayrıca Hırvatistan, Makedonya, Karadağ, Rusya, Sırbistan, Slovakya ve İspanya gibi bazı ülkelerde araçta yedek lamba bulundurmak zorunludur. Bu, Çekya, Fransa, Macaristan, Norveç, Portekiz ve Slovenya'da da tavsiye edilir. Ayrıca bu bağlamda temel aydınlatma işlevleri için yedek lamba setleri oldukça kullanışlıdır.

Gündüz daha iyi görüş kabiliyeti için kısa far yerine park lambaları açıkken aracı sürmem yeterli olur mu?

Kesinlikle hayır!

Burada, yoldaki diğer sürücüler tarafından hızlı bir şekilde fark edilmek isteyen tüm sürücülerin önemli bir güvenlik konusuyla ilgileniyoruz. Park lambasının işlevi, park edilmiş bir aracın gece diğer sürücüler tarafından fark edilmesini sağlamaktır. Ancak gündüz sürüş lambaları, her koşulda görüş kabiliyetini garanti etmek amacıyla çok daha talepkar ve güçlü bir şekilde tanımlanır. Park lambalarının yaydığı ışık, bu işlevi yeteri kadar taklit etmez. Bu işlev için sadece kısa far uygundur.

Bu arada: Gerçek bir görüş engeli yokken gündüz sis lambaları açık vaziyette araç kullanmak neredeyse tüm AB ülkelerinde yasaklanmıştır!

Daha fazla gündüz sürüş lambasının kullanılması nedeniyle motosiklet sürücüleri için güvenlik riski daha mı yüksektir?

Gündüz sürüş lambası, motosiklet sürücülerine daha iyi görüş kabiliyeti tanımak amacıyla şimdiye kadar motosiklet sürücüleri için sınırlı tutulmuştur. Bundan dolayı, bazı kişiler gündüz sürüş lambası kullanmanın mevcut durumda bozulmaya neden olacağına dair endişelerini dile getirmektedir.

Bu görüşe göre, otomobil ve kamyon sürücüleri gündüz sürüş lambalarını kullandığı takdirde, iki tekerlekli motorlu taşıt sürücüleri daha zor görülür ve bunun sonucunda bu taşıtlar erkenden fark edilmeyebilir. Örneğin Aşağı Saksonya eyaletinde yapılan kapsamlı araştırmada, gündüz sürüş lambası kapsamlı kullanıldığı takdirde yoldaki tüm sürücüler için ekstra güvenlik sağlandığı gösterilmiştir. İnsan gözünün lambalı bir aracı, lambasız bir araca kıyasla daima daha hızlı fark ettiği kanıtlanmış bir gerçektir. Bu sayede motosiklet sürücüleri, diğer araçları erken görebilir. Böylece çok sayıda motosiklet kazasının önüne geçilebilir.

Belirleyici olan faktör: Herkes daha net görür; hiç kimse eskisinden daha kötü görülmez. Üstelik, özellikle yoldaki savunmasız kullanıcılar (yayalar ve iki tekerlekli taşıt sürücüleri gibi) tehlikeleri (araçları) daha çabuk görebilir.

Neden bir gündüz sürüş lambası kullanmalıyım?

Gündüz sürüş lambasıyla araç kullandığınızda kendi güvenliğinizi artırarak kaza riskinizi önemli ölçüde azaltırsınız. Araç kazalarına karışan tüm bireylerin %50'si (kavşak kazalarına karışanların ise %80'i) karşıdan gelen aracı hiçbir şekilde görmediklerini veya zamanında görmediklerini söylüyor. Gündüz sürüş lambası kullananlar kesinlikle daha iyi fark edilir. Bir AB çalışmasına göre, gündüz sürüş lambaları kullanıldığı takdirde Avrupa genelinde yılda bir milyondan fazla kazanın önüne geçilebilir. Bu da 155.000 daha az yaralı ve 5.500 daha az ölümlü kaza demektir.

Mavimtırak kaplamalı lambalar

OSRAM COOL BLUE INTENSE lambalarının avantajları nelerdir?

COOL BLUE INTENSE lambanın ön fardaki özel çekici görünümü dışında, çok sayıda sürücünün cezbedici bulduğu halojen ön far, standart lambaların üzerinde fotometrik iyileştirmeler sunar.

Ancak, %60'a kadar daha fazla ışık sunan SILVERSTAR 2.0 serisindeki lambalarla ya da yolda %110'a kadar daha fazla ışık sağlayan NIGHT BREAKER UNLIMITED lambalarla aynı değildir.

Aracın önünde eş dağılımlı bir mavimtırak renkte ışık elde etmek için OSRAM, COOL BLUE INTENSE park lambalarını da sunar.

COOL BLUE INTENSE sürümü aşağıdakiler için kullanılabilir:

Ön far lambaları:

  • halojen lambalar H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
  • gaz deşarj lambaları XENARC COOL BLUE INTENSE D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D4S

Yardımcı lambalar:

  • W5W

Park lambalarında OSRAM COOL BLUE INTENSE lambalarının avantajı nedir?

W5W'da özel bir kaplama bulunur. Bu sayede daha yüksek bir renk sıcaklığı ve mavi ışık etkisi üretir.

COOL BLUE INTENSE yan sinyal lambaları, OSRAM XENARC ve XENARC COOL BLUE INTENSE zenon lambalara ve mavimtırak bir izlenimi vurgulayan COOL BLUE INTENSE halojen ön far lambaların şık bir eklentisidir.

OSRAM, COOL BLUE INTENSE sürümünde hangi lamba tür lambaları sunar?

COOL BLUE INTENSE veya XENARC COOL BLUE INTENSE sürümler aşağıdaki ürünlerde kullanılabilir:

Ön far lambaları:

  • Halojen lambalar: H1, H3, H4, H7, H8, H11, H15, HB3, HB4
  • Zenon lambalar: D1S, D1R, D2S, D2R. D3S, D4S

Yardımcı lambalar:

  • W5W

Yüksek parlaklık sunan ön far lambaları

Hangisi daha iyi: NIGHT BREAKER UNLIMITED, SILVERSTAR 2.0 veya COOL BLUE INTENSE?

Bu tamamen kişisel ihtiyaçlara ve tercihlere bağlıdır. Yolda maksimum performans ve mümkün olduğunca fazla ışık isteyen sürücüler, standart bir lambadan %110 daha fazla ışık sağlayan OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED'ı veya standart bir lambadan %60 daha fazla ışık sağlayan ön far lamba serisi SILVERSTAR 2.0'yi tercih etme eğilimindedir.

Yüksek performans, yüksek görüş ve farklılık arayan sürücüler OSRAM COOL BLUE INTENSE serisini tercih etme eğilimindedir.

Tüm bu ürün serileri elbette tam ECE onaylıdır ve Avrupa'daki otoyollarda herhangi bir kısıtlama olmadan kullanılabilir.

Ne anlama geliyor: %110 daha fazla ışık, %20'ye kadar daha beyaz ışık ve 40 metreye kadar daha uzun far.

OSRAM, NIGHT BREAKER UNLIMITED serisiyle muhtemelen dünyanın şimdiye kadar gördüğü en parlak onaylı halojen ön far lambayı sunuyor: Standart lambalara göre yolda %110 daha fazla ışık sunar. Yani özellikle aracın önündeki 50 - 75 metre arasındaki "güvenlik bölgesinde" parlaklık, standart lambalara göre neredeyse iki kat daha yüksektir. Bu avantajlar, yeni geliştirilen yüksek performanslı filaman ve daha beyaz bir ışık için iki adet mavi kaplama halkasıyla elde edilir.

Tüm ölümlü kazaların hemen hemen %50'si gece gerçekleşir. Yetersiz aydınlatma gece kazalarının en yaygın sebeplerinden biridir. Bu kazalar genellikle zamanında fark edilmeyen yayalar ve iki tekerlekli taşıt sürücülerini etkiler. Daha iyi aydınlatmayla bu kazaların önüne geçilebilir. NIGHT BREAKER UNLIMITED ön farlar, daha iyi yol aydınlatma özelliği ve 40 metreye kadar uzun ışık huzmesiyle çok daha iyi görüş sunar.

%20 daha beyaz ışık, sürücüye rahat bir görüş kabiliyeti sunar. Kısmi mavi kaplama ve gümüş başlıkları içeren çarpıcı tasarım (H4, H7, H11, HB4) göz alıcıdır.

NIGHT BREAKER UNLIMITED lambalar elbette tam ECE onaylıdır (E1) ve Avrupa'daki otoyollarda herhangi bir kısıtlama olmadan kullanılabilir.

Ambalajda bir piktogram yer alır: "Standart lambalar = yarım çubuk" ve "NIGHT BREAKER UNLIMITED = çeyrek çubuk". Bu ne anlama geliyor?

Bu semboller, lambaların kullanım ömrünü ifade eder. Ancak bu, NIGHT BREAKER UNLIMITED lambaların standart bir lambadan iki kat daha uzun ömürlü olduğu anlamına gelmez. Bir pilin kullanım ömrü, kullanılacak elektrikli cihaza bağlı olduğu gibi ön farların kullanım ömrü de farklı araçlardaki güç kaynağının kalitesi gibi faktörlere bağlıdır. Bu nedenle bu ürünlerin kullanım ömrü boyunca mutlak bir değer belirlenemez. Ancak çubuk sembolleri, standart lambalara kıyasla daha kısa bir kullanım ömrünü işaret eder.

Çoğunlukla gündüz farları açık araç kullanan müşteriler de var. Bu sürücüler uzun lamba ömrünü yüksek ışık çıkışına tercih eder. Özellikle bu uygulama için OSRAM, standart lambalardan üç kat daha uzun kullanım ömrüne sahip ULTRA LIFE lamba serisini sunar (ve OSRAM, ULTRA LIFE ön farlar için üç yıllık bir garanti de sunar).

Öte yandan gece optimum yol aydınlatmasına büyük veren müşteriler de var. Sürücülerin büyük çoğunluğu, daha yüksek ışık gücü sunan lambaları tercih ediyor. Araştırmaya katılanların %41'i, en önemli satın alma kriteri olarak ışık şiddetini gösterdi (GfK 2002 - Alman piyasası araştırması). Daha fazla ışık için daha kısa kullanım ömrüne razı olan müşteriler için OSRAM, yolda %110'a kadar daha fazla ışık sunan (standart lambalarla karşılaştırıldığında) NIGHT BREAKER UNLIMITED ön farları sunar.

SILVERSTAR 2.0 ön far lambalarının olağanüstü özellikleri nelerdir?

OSRAM, SILVERSTAR lambalarının başarılı teknolojisini iyileştirdi. SILVERSTAR 2.0 ön lamba farları, özel olarak geliştirilen filamanları sayesinde, standart bir lambayla karşılaştırıldığında otomobilin önündeki 50 - 70 metrelik kritik bölgeye %60'a kadar daha parlak ışık yayarak yolu aydınlatır. 20 metreye kadar uzun huzme, daha fazla ışık yayar. Öte yandan OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED lambalar daha parlak bir aydınlatma sunar (yolda %110'a kadar daha fazla ışık).

Her geçen gün daha fazla otomobil üreticisi, otomobilleri şeffaf ve yapısız lensleri içeren karmaşık şekilli ön farlarla yükseltiyor. Otomobil sahipleri, ön farları geleneksel siyah kapaklı lambalar yerine renk olarak reflektöre uyan gümüş kapaklı SILVERSTAR 2.0 ile donatarak araçlarının görünümlerini zenginleştirebilir.

Kaplamalı sinyal lambaları

Tasarım ve kullanım ömrü yönünden DIADEM ne ifade eder?

DIADEM ve DIADEM CHROME lambalar, amber lambalarda olmayan özel görünümleri sunar. Lambalar kapatıldığında mavimtırak veya renksiz olarak (krom gibi) görünür.

DIADEM lambalar, uzun ömürlüdür. Kullanım ömrü, normal amber ampullerin iki katıdır.

OSRAM DIADEM, donuk beyaz gibi görünmesine rağmen neden sarı renkte yanıp söner?

Özel enterferans filtreleri, iletilen ışığın yansıyan ışıktan (mavimtırak veya renksiz) farklı bir renkte (amber) olmasına neden olur.

DIADEM DEEP AMBER lambalar, çok doygun amber renk yayar. Bu derin amber renk, gündüz yüksek kontrast üretir.

Zenon ön far lambaları

Bu lambalarda hangi tehlikeli maddeler bulunur?

Zenon ön far lambaların ilk jenerasyonu (D1 ve D2) cıva (Hg) içerir. İkinci jenerasyonda (D3, D4 ve D8) Hg yoktur.

Bayim, Xenon HID'li bir retrofit lambanın aracım için uygun olmadığını söyledi. Ancak, en başından beri HID bulunmayan zenon lambalara sahip pek çok otomobil var. Mevcut ön farları bir zenon sürümüyle kendim değiştirebilir miyim?

Halojen ön farı Xenon HID sistemiyle kendiniz değiştiremezsiniz.

Zenon lambalar sadece özel zenon ön farlarla kullanım için onaylanmıştır. Bir halojen lambanın zenon lambayla değiştirilmesi yasal değildir. Ayrıca bunun kara yollarında kullanımı, aracın ruhsatının iptal edilmesine ve sigortanın geçersiz kalmasına neden olur.

XENARC aydınlatma sistemi, halojen ön farlara göre hangi avantajlara sahiptir?

XENARC aydınlatma sistemi, halojen sistemle karşılaştırıldığında daha fazla ışık üretir ve yolu daha fazla aydınlatır. Halojen aydınlatmasından daha uzun ömürlüdür ve daha verimlidir.

XENARC ORIGINAL lambaların garantisi nasıl işler?

OSRAM, bu lambaların yüksek kaliteli olması için çalışır. Bu nedenle OSRAM'ın bu ön far lambaları dört yıl garantilidir. Garanti işleyişi aşağıdaki gibidir:.

OSRAM XENARC ile halojen lambalar arasındaki fark nedir?

Halojen lamba, bir akkor lambadır. Işık, bir akkor tungsten filaman ile üretilir. OSRAM XENARC ise zenon gaz dolgusu nedeniyle zenon lamba olarak bilinen yüksek basınçlı deşarjlı lambadır.

TRUCKSTAR PRO

%100 daha fazla ışığı tek bir lambada %100 daha uzun kullanım ömrüyle buluşturmak teknik açıdan nasıl mümkün oldu?

OSRAM tek sarmallı filaman teknolojisi, TRUCKSTAR serisinin sırrıdır. Şimdiye kadar fiziksel sınırlamalar nedeniyle 24 Volt lambalarda daima bir çift sarmal bulunuyordu. Çift sarmallı lambaların homojen ışık yoğunluğu ve sarmal boyunca eşit ısı dağıtımı bakımından ciddi dezavantajları vardır. Bu durum, ışık dağılımını ve kullanım ömrünü ciddi anlamda kısaltır.

Yapılan yoğun araştırma ve geliştirme çalışmalarından sonra OSRAM, 24V lambalar için tek sarmallı filaman teknolojisini sunan dünyadaki ilk üretici olmaktan gurur duyar. Bu başarı, ışık teknolojisinde ve çalışma süresinde büyük bir sıçrama demek. Sonuç olarak TRUCKSTAR PRO'nun kamyon sektörü ve kamyon sürücüleri için kullanım ömrü ve ışık çıkışında kayda değer bir artış elde edilir.

OSRAM TRUCKSTAR PRO lambaları evrensel olarak kullanılabilir mi ve ECE onaylı mıdır?

Elbette. TRUCKSTAR PRO serisindeki tüm ürünler ECE R37 gerekliliklerini tam olarak karşılar ve her türlü kullanım için onaylıdır. Böylece 24V standart lambalarınızı aynı kategorideki uygun TRUCKSTAR PRO ampulle değiştirebilir ve gelişmiş ışık ve uzun kullanım ömrünün keyfini çıkarabilirsiniz.

TRUCKSTAR PRO'nun sinyal lambaları da var mı?

OSRAM, TRUCKSTAR PRO portföyünü sinyal aydınlatması için farklı ışık kaynaklarıyla genişletti.

Bu ampuller, normal 24V sinyal ışığı kaynaklarıyla karşılaştırıldığında daha uzun kullanım ömrü ve yüksek titreşim direnci sunar.

Yüksek vat gücü sunan ön far lambaları

OSRAM serisinde, H4 100/90 W gibi "yüksek vat gücü" sunan ön far lambalar yer alıyor mu?

OSRAM, bazı pazarlar için yüksek vat gücü sunan tüm standart halojen ön far lambaları sunmasına rağmen, bunlar otoyollarda kullanım için onaylı değildir. Sadece ormancılık, tarım ve maden araçları gibi özel alanlarda ve ralli otomobilleri gibi arazi taşıtlarında kullanılabilir Bunları otoyollarda kullanmak, yetkili kurumların araç ruhsatını ve sigorta kapsamını iptal etmesine neden olabilir.

Ön farlarında biraz daha fazla ışık isteyen sürücüler, OSRAM SILVERSTAR 2.0 veya NIGHTBREAKER UNLIMITED ön lambalarına göz atmalıdır. Bu lambalar yasal gerekliliklere uygundur. Ancak otoyolda %110'a kadar daha fazla parlaklık ve 40 metreye kadar daha uzun huzme sunar (standart lambalarla karşılaştırıldığında).

Uzun ömürlü lambalar

Yoğun filaman, seyrek dolumlu gaz bileşimi ve yüksek gaz basıncı uzun ömürlü bir ürün için gereken tüm ön koşulları sağlar.

OSRAM, ULTRA LIFE & XENARC ULTRA LIFE lambalarda yüksek kalite bağlılığını gösterir ve ULTRA LIFE halojen ön far lambalar için 3+1 yıllık garanti ve XENARC ULTRA LIFE zenon lambalar için 10 yıllık garanti sunar. Her iki garanti, sadece internetten kaydedildiğinde son tüketiciler için geçerlidir.

Garanti işleyişi aşağıdaki gibidir:.

Motosiklet lambaları

Otomobil için özel olarak geliştirilen H7 55W PX26d gibi bir lamba motosiklette de kullanılabilir mi?

Evet, kullanılabilir. Genel olarak ön far, bu tür lambalar için onaylanmışsa her otomobil lambası otomobillerde veya motosikletlerde kullanılabilir. Örneğin ön far H7 ECE kategorisiyle kullanım için onaylanmışsa ECE R37 norm kategorisi H7 gerekliliklerini karşılayan ve E işaretli her lamba bu kullanım alanı için uygundur. S1 veya S2 gibi sadece motosikletler için özel olarak geliştirilen bazı ECE kategorileri de mevcuttur. Motosiklet ön far sistemleri, otomobil ön far sistemlerine kıyasla daha yüksek titreşimlere maruz kaldığından dolayı, motosiklet ön farlarına motosikletler için özel olarak geliştirilen ürünlerin takılmasını öneriyoruz. Zira bu ürünler, titreşim rezistansına karşı test edilmiştir.

Otomobil ve motosiklet lambası arasındaki fark tam olarak nedir?

Fark, motosiklet lambalarının NBR Heavy-duty teknolojisi titreşim testine tabi tutulmasıdır (IEC 60810 Standardı). Bu ilave testle, lambaların motosiklet taşıtlarının yüksek titreşim gerekliliklerine dayanabilmesini sağlamış oluruz.

Motosiklet lambalarını bu kadar özel kılan şey nedir?

Lambalar NBR Heavy-duty teknolojisi titreşim testine tabi tutulur (IEC 60810 Standardı). Bu standart, motorun ürettiği arka plan gürültüsünü ve yol yüzeyinin ürettiği titreşimleri simüle eder. Gerçek yol koşullarını yansıtan bu testin profili, üniversiteler tarafından geliştirilmiştir.

Genel bilgiler

Ampul üzerindeki bilgiler ne anlama geliyor?

OSRAM otomotiv lambalarının üzerinde aşağıdaki bilgiler bulunur:

  • OSRAM veya OS, üreticiyi ifade eder (burada OSRAM'dır).
  • 12 veya 12V, 24 veya 24V, 37 Sayılı ECE Yönetmeliğine göre anma gerilimini gösterir.
  • H1, H4, P21W gibi bilgiler ECE standardize ampulleri için standart uluslararası kategorilerdir. Örneğin 55W, 55W nominal watt değerini gösterir.
  • E1, ampulün test edildiği ve onaylandığı ülkeyi ifade eder (Almanya için "1").
  • Ampul üzerinde NOKTA varsa bu, ampulün ABD pazarı için onaylandığı anlamına gelir (sadece ana ön far ampulleri için - kısa ve uzun huzme - gereklidir).
  • Büyük harfle yazılan "U", ECE gerekliliklerine göre UV düşürülmüş ampulü ifade eder (örn. plastik ön farlarda kullanım için). Tüm OSRAM halojen otomotiv ampulleri bu gereklilikleri karşılar.
  • Ayrıca ilgili makamın (E1 için Flensburg Federal Karayolu Trafiği Dairesi) yayınladığı onay işareti de gösterilir ve bu 37R (E1) beş basamaklı bir sayı veya sadece (E1) üç basamaklı bir sayıdır (alfanumerik karakterlerden oluşabilir). Neredeyse tüm ampullerde, üreticinin üretim partilerini takip edebileceği bir üretici kodu bulunur.

Bazı ışık kaynaklarının büyüklüğü nedeniyle tüm bilgileri göstermek her zaman mümkün olmayabilir. Kanun gereği, onaylı ampullerde üretici, anma gerilimi, watt değeri, test işaretleri (E1 gibi) onay işaretleri gösterilmelidir.

Otomotiv sektörü için yardımcı lambaların standardize edilmesi zorunlu mu?

Genel olarak aracın dış kısmındaki değiştirilebilir ampullerin onaylanmış olması gerekir. Ön farlara ilave olarak, gösterge lambaları, fren lambaları, arka far lambaları, sis lambaları, park lambaları, geri vites lambaları ve plaka lambaları gibi sinyal lambaları bu kapsamdadır. 37 ve 99 sayılı ECE (Avrupa Ekonomi Komisyonu) Yönetmeliklerinde standart olarak belirlenmiştir. Ampullerin, diğer üreticilerin ürettiği ampullerle değiştirilebilmesi standardizasyonun avantajlarından biridir.

Bir başka avantaj ise diğer lambalarla karıştırmanın mümkün olmamasıdır. Böylece trafik güvenliğinden ödün verilmez.

Aracın içindeki ışık kaynaklarının standardize olması şart değildir. Ancak çoğu durumda standart lamba ve duy spesifikasyonlarına uygundur.

Ampullerin kullanım ömrü bağlamında B3 ve Tc ne anlama gelir?

Belirli bir süre boyunca dayanacak şekilde tasarlanmış ürünlerin kullanım ömürlerini düşünürsek, bunların hepsinde özdeş veya benzer arıza özellikleri olduğunu görebiliriz.

Münferit ampullerin kullanım ömürlerini özel logaritmik grafik kağıdına dökersek, ortaya çıkan grafiğe "Weibull dağıtım eğrisi" denir.

İstikrarlı bir üretim sürecinde, kullanım ömrü için çeşitli ömür değerlerini okuyabileceğimiz düz bir çizgi elde ederiz. Otomobil aydınlatma sektöründeki ürünleri için OSRAM, test edilen ampullerin %3' ünün arızalandığı zamanı gösteren bir B3 değeri belirtir. OSRAM ayrıca ampullerin %63,2'sinin arızalandığı zamanı gösteren Tc değerini (karakteristik Weibull değeri) belirtir.

Eskiden sadece, bu sistemde B50 değerine (yani ampullerin %50'sinin arızalandığı süre) karşılık gelen ortalama değer (ortalama ömür) belirtilirdi. Hem B3 değerini hem de Tc değerini belirterek, ürünün kullanım ömrü aralığı ve böylelikle ürünün kalitesi hakkında fikir edinmek mümkündür.

Amerika'da B10'da verilir. Bu değer, B3 ve Tc değerleriyle hesaplanabilir.

Ön farlarımın içinde yoğuşma var. Bu normal bir durum mu? Bunu düzeltmek için ne yapabilirim?

Yağmurlu havada araç kullanmak veya aracı yüksek basınçlı su jeti kullanarak yıkamak ön farlara nem girmesine neden olabilir. Ön farlarda oluşan bu küçük miktarda yoğuşma kaliteyle ilgili bir kusur değildir.

Bu durum geçiş döneminde meydana gelebileceği için, ön farlardaki bu yoğuşmanın normal olduğu kabul edilir. Bu, normalde hava sirkülasyonu sonucunda kısa süre sonra ortadan kalkmalıdır.

Araç ışıklarının yoğuşma göstermesinin genel nedeni, genellikle araç yıkanırken yüksek basınçlı su jeti temizleyicinin hatalı kullanılmasıdır. Bu nedenle, ön farlara su jeti doğrultmamanızı öneriyoruz. Ayrıca araçla su jeti arasında 30 cm mesafe bırakılmalıdır.

Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa OSRAM Teknik Müşteri Hizmetleri birimiyle iletişime geçmekten çekinmeyin (automotive-service@osram.com, çağrı merkezi: +49 89 62 13 33 22).

Hangi arıza mekanizmaları otomotiv uygulamalarında minyatür akkor (halojen) ampullerin kullanım ömrünü etkiler (küçük filaman çaptaki lambalar)?

  • Titreşim ve darbe
  • Ön far veya armatürdeki ortam sıcaklığı
  • Güç kaynağı
  • Soket konektörleri ile ampul arasında düşük temasa neden olan sokette korozyon oluşumu
  • Düşük kalite veya lamba üreticisinin, set üreticisinin veya araç üreticisinin üretim süreci sırasında yetersiz işlem gibi diğer faktörler

Sonsuza kadar kullanılabilen bir akkor (halojen) ampul var mı?

Hayır, yok.

Fizik kanunlar, sonsuza kadar kullanılabilecek bir akkor (halojen) ampul gibi bir şeyi mümkün kılmaz. Akım filamandan geçerken, filamanın bir kısmı kaçınılmaz olarak buharlaşır. Bir süre sonra da filaman biter.

Uzun ömürlü bir akkor ampul tasarlamak mümkündür Ancak ışık verimliliği (belirli bir giriş gücünden üretilebilen ışık miktarı) nedeniyle daima bazı tavizler verilir. Filaman düşük sıcaklıkta kullanılabilir veya daha kalın bir filaman kullanılabilir. Böylece filamanın buharlaşması ve bitmesi daha uzun sürer.

Güvenlik, önemli bir faktördür. Son derece uzun ömürlü ampuller ön farlarda akım gerekliliklerini karşılamaz. Çünkü tatmin edici bir huzme yapısı elde etmeye yetecek seviyede ışık çıkışı üretmezler.

Yolda yasal olarak daha fazla ışığı nasıl elde edebilirim?

En basit ve en uygun maliyetli yöntem, standart halojen ön far ampulleri SILVERSTAR 2.0 veya daha iyi olan NIGHT BREAKER UNLIMITED sürümüyle değiştirmektir. OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED ön farlar, yolda %110'a kadar daha fazla ışık ve 35 metreye kadar daha uzun huzme üretir (standart halojen lambalarla karşılaştırıldığında).

Bir başka yöntem de ön farın tamamını OSRAM XENARC zenon lambalar için tasarlanmış yeni bir ön far sistemiyle değiştirmektir. Bu seçenek, her sürücü için maksimum ışık sunar. Aracınızın bu ön farlara uygun olup olmadığını bayinize sorun.

MSCP nedir?

Amerikan otomotiv ampulleri için Avrupa lambalarından daha fazla bilgiler sunulur. Örneğin Amerika pazarında lambanın çektiği akımı amper yerine watt değeri olarak belirtirler. Benzer şekilde lambanın ışık akısı, lümen olarak değil MSCP ("ortalama küresel ışık kuvveti") olarak verilir.

MSCP birimini ışık akısına dönüştürmek için genel kural olarak MSCP biriminden ışık şiddeti * 4 * π = lümen biriminden ışık akısı hesaplaması kullanılır.

Nominal gerilim ile yasal test gerilimi arasındaki fark nedir?

Anma gerilimi olarak da bilinen nominal gerilim, ECE R37 hükümleri uyarınca lambaya mühürlenmesi gereken değerdir (bu durumda 12V veya 24V).

ECE R37'de de tanımlanmış test gerilimi, lambanın tasarlandığı gerilimdir. Bu gerilimde, ilgili standartlarla tarif edilen tüm değerler karşılanmak zorundadır.

Örneğin ön far lambaları için test gerilimi 13,2V; yardımcı lambalar için 13,5V ve 24 Volt sistemlerindeki lambalar için 28V değerindedir.

OSRAM otomotiv lambalarının geri dönüştürülmesi gerekir mi?

Gösterge lambaları, fren lambaları, arka farlar ve araç içi lambalar gibi konvansiyonel otomotiv lambalarında, çevreye zarar veren herhangi bir madde bulunmaz. Bu nedenle özel atık bertaraf önlemlerinin alınması gerekir. Aynı durum halojen ön far lambaları için de geçerlidir.

Zenon lambalar ve minyatür floresan lambalar (otobüsler veya pano aydınlatması gibi) cıva içerir (bir lambada yaklaşık binde bir oranında bulunur). Bu nedenle bu lambaların geri dönüşüme alınması gerekir.

"Elektronik ışık" için kumanda dişlileri gibi elektronik bileşenler, elektronik atık olarak bertaraf edilmelidir.

OSRAM, Almanya'da İkili Sisteme katılır. Bu nedenle OSRAM ürünlerinin ambalajları, "Grüner Punkt" (Yeşil Nokta) sembolüyle işaretlenir. Bu ürünler, İkili Sistem kaplarında bertaraf edilir.

Ön far ampullerinin UV salımı neden düşürülmek zorundadır?

Ağırlık ve maliyet tasarrufu için her geçen gün daha fazla ön far plastik bileşenlerle üretilmektedir. Özellikle son zamanlarda yeni otomobillerde bulunan şeffaf ön far kapaklarının neredeyse tamamı plastikten üretilir. Diğer ışık kaynaklarından veya güneşten gelen UV radyasyonunun şeffaf plastikler üzerindeki etkisi kanıtlanmıştır. Plastik uzun bir süre içinde sarıya dönüşerek kırılgan hale gelir. Bu süreç, yüksek malzeme sıcaklıklarıyla daha da hızlanır.

OSRAM UV filtre lambalar, UV eşik değerleri yönünden ECE Standardı R37'nin yasal düzenlemelerine uygundur (arazi lambaları hariç). Bu nedenle plastik ön farlarda kısıtlama olmaksızın kullanılabilir.

Bu özellik, ambalaj üzerinde "UV FİLTRESİ" sembolüyle gösterilir. Lamba üzerinde "U" harfini göreceksiniz. Tüm OSRAM halojen ön far lambalar UV filtre lambalardır.