Otomotiv
 

µAFS LED ön farlar

Yeni otomotiv aydınlatması, yol güvenliğinde devrim yapıyor

Akıllı Piksel ön farlar

Yol durumu nasıl? Aracın hızı nedir? Karşıdan araç geliyor mu? Diğer araçlar arasındaki mesafe nedir? Son üç yılda bir araştırma projesinde akıllı ve yüksek çözünürlüklü bir ön far geliştirildi. Bu ön far, sürüş ve hava koşullarını sürekli olarak analiz ediyor. Böylece uyarlamalı ileri aydınlatmaya yeni bir boyut kazandırıyor.

OSRAM, genel yönetici ve araştırma ittifakının bir parçası olarak akıllı ve yüksek çözünürlüklü LED ön farlar için temel geliştirme sürecini başarıyla tamamladı. Tanıtım modeli, proje ortakları olan Daimler, Fraunhofer, Hella ve Infineon'un işbirliğinde geliştirildi. Ayrıca Almanya Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (BMBF) tarafından müşterek finansman desteği verildi.

Optimum ışık koşulları için ayrı ayrı uyarlanabilen akıllı piksel ön farlar

Her iki ön farda üç adet LED ışık kaynağı bulunur. Bunların her birinde 1.024 adet bağımsız kontrol edilen ışık noktası (piksel) vardır. Yani ön far, sürücülerin gözünü rahatsız etmeden her zaman en uygun ışık koşullarının sağlanması için geçerli trafik durumuna tam olarak adapte edilebilir.

Işık, yoldaki tüm virajlara göre uyarlanabilir. Bu sayede çevredeki hiçbir karanlık nokta gözden kaçmaz. Ayrıca araç içi sensörler yardımıyla, karşıdan gelen trafiği aydınlatmak için çevredeki unsurlar analiz edilebilir. Bu sayede sürücü, araçları daha net bir şekilde görebilir. Aynı zamanda ışık huzmesi, karşıdan gelen sürücülerin yüzüne çarpmaz. Bu sayede diğer sürücülerin gözleri rahatsız edilmez. Böylece, değişken ön farların otoyollarda dimlenmesi gerekmez.

Aynı boyutlu ön farlar, daha yüksek çözünürlük

Pazardaki mevcut uyarlamalı ön far jenerasyonunda bazı LED bileşenler ön farlarda yan yana ve birbirinin üzerine gelecek şekilde monte edilir. Işık segmentlerini açıp kapamak için başka elektrik bileşenleri gerekir.

Ön fardaki kısıtlı alan nedeniyle segmentlerin sayısı sınırlıdır. Yeni yaklaşımda LED'in elektronik aktivasyonu, çipe entegre edilir. Böylece çok daha fazla çözünürlük elde edilirken kısıtlı alan gereklilikleri karşılanır. LED modülde aracın elektronik aksamıyla doğrudan bağlantı kuran elektrikli ve termal bir arayüz bulunur.

Yeniliğin avantajları

Yüksek hızlarda ışık huzmesinin mesafesi otomatik olarak artar. Bununla birlikte şehir trafiğinde daha geniş ışık dağılımı, güvenliği artırır. Ayrıca yolun yanı sıra kaldırımlar ve çevre alanlar da daha iyi aydınlatılır. Bu işlevler herhangi bir mekanik aktüatör olmadan tamamen elektronik olarak uygulanır. Gözü yormayan uzun huzme sayesinde sürücü, gece daima en iyi ışığı alır. Ayrıca diğer sürücüler için herhangi bir olumsuz etki oluşmaz. Sürücüler için bu, farkındalık yönünden açık bir avantajdır. Aynı zamanda gece kaza riskinin azaltılmasına da önemli katkı yapar.

Basın bülteni: Yeni otomotiv aydınlatması, yol güvenliğinde devrim yapıyor
 

ÖTESİ

Tam Görünümde: µAFS

OSRAM Opto Semiconductors mühendisi Stefan Grötsch, böyle bir parlak fikrin nasıl gerçeğe dönüştüğünü anlatıyor.

Bulun

Yol güvenliğiyle ilgili bilgiler

  • Kaza riski gündüz olduğundan yüksektir*
  • Ölümlü kazaların (araçtaki yolcuların karıştığı) üçte biri gece meydana gelir*
  • Kilometre başına gerçekleşen ölümlü kazaların oranı, gece dört kat daha fazladır*

Geliştirilmiş aydınlatma teknolojisi, gece sürüş güvenliğinin artırılmasına yardımcı olabilir